Najczęściej zadawane pytania
-
Gdzie pobrać instrukcję Obsługi dla użytkownika Zewnętrznego?
Na panelu logowania do Portalu Informacyjnego (pod opcją „Zaloguj”) lub na podstronie „Pomoc” (dostępnej w prawym górnym rogu ekranu). -
Nie pamiętam loginu do portalu.
W Portalu Informacyjnym loginem jest zawsze numer PESEL użytkownika. -
Jak dokonać edycji danych konta? Jak edytować Mój profil?
Aby przejść do edycji konta należy kliknąć w swoje „Imię i Nazwisko” zlokalizowane w prawym górnym rogu ekranu Portalu Informacyjnego. Opcja edycji konta pozwala na zmianę danych użytkownika, a także niektórych ustawień profilu.).
Uwaga: jeżeli zmianie uległy dane użytkownika, których nie można zmienić w Portalu należy udać się do Punku Informacyjnego/Obsługi Interesantów jednego z sądów objętych działaniem Portalu Informacyjnego w obrębie danego obszaru apelacyjnego z aktualnym dokumentem tożsamości w celu aktualizacji danych. -
Jak uzyskać dostęp do sprawy?
Aby uzyskać dostęp do sprawy należy złożyć „Wniosek o udzielenie dostępu do sprawy” poprzez poprawne wypełnienie formularza, który znajduje się w zakładce „Wnioski” Portalu Informacyjnego. Taki wniosek wpłynie do wydziału, gdzie pracownik po zweryfikowaniu z aktami sprawy udzieli dostępu poprzez akceptację wniosku i dopisaniu nr PESEL lub kodu jednostki do systemu biurowego. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku o dostęp do sprawy, dane sprawy najwcześniej po upływie 24 godzin zostaną udostępnione w Portalu informacyjnym w zakładce „sprawy” użytkownikowi posiadającemu aktywne konto. -
Jak znaleźć, wyszukać sprawę do której wniosek został zaakceptowany?
W zakładce „Sprawy” Portal Informacyjny wyświetla listę wszystkich spraw niezakończonych wraz z ich stanem oraz tytułem. Portal Informacyjny umożliwia również wyszukanie pojedynczej sprawy, kliknięcie w przycisk „Zmień kryteria” spowoduje wyświetlenie filtru wyszukiwania zaawansowanego:- sygnatura,
- sędzia referent,
- strona w sprawie,
- przedmiot sprawy,
- sąd,
- wartość przedmiotu sporu,
- data wpływy (zakres od do),
- data rozstrzygnięcia (zakres od do),
- status sprawy: niezakończona/zakończona/wszystkie,
-
Co zrobić, gdy nie widzę sprawy na portalu?
- Należy złożyć „Wniosek o udzielenie dostępu do sprawy” poprzez poprawne wypełnienie formularza. Sprawa ujawnia się w zakładce „sprawy” po upływie 24h od daty rozpatrzenia wniosku przez pracownika Wydziału.
- Jeśli wniosek o dostęp do sprawy został złożony, proszę o zweryfikowanie, czy został rozpatrzony pozytywnie, w przypadku gdy wniosek nie został rozpatrzony należy kontaktować się z Kierownikiem Sekretariatu wydziału, w którym toczy się sprawa.
- Zmień kryterium wyszukiwania spraw na „Wszystkie”, ponieważ sprawa mogła zostać zakreślona w systemie biurowym wydziału. Portal Informacyjny sprawy zakreślone w systemie biurowym wydziału odczytuje, jako sprawy „Zakończone”, dlatego też sprawa mogła zmienić status na „Zakończona”.
- Jeśli po zmianie kryterium wyszukiwania sprawa nadal się nie pojawiła a wniosek o dostęp do sprawy jest zaakceptowany proszę zgłosić ten fakt do Centrum Wsparcia Portali na adres mailowy wskazany na podstronie „Pomoc” (w prawym górnym rogu ekranu Portalu Informacyjnego). W zgłoszeniu należy podać niezbędne dane:
- dane zgłaszającego tj.: imię i nazwisko, login, rola procesowa,
- sąd przed którym toczy się sprawa oraz sygnaturę sprawy,
- datę akceptacji wniosku o dostęp do sprawy,
- informację czy sprawa nie pojawia się również po zmianie kryterium wyszukiwania na „Wszystkie”.
-
Zniknęła sprawa - co się stało?
- Portal Informacyjny domyślnie wyświetla sprawy wyłącznie „niezakończone”, gdy w sprawie zapada rozstrzygnięcie i gdy sprawa w programie repertoryjnym w Sądzie zostanie zakreślona zmienia ona status na „Zakończona”, kliknięcie w przycisk „Zmień kryteria” spowoduje wyświetlenie filtru wyszukiwania zaawansowanego. Celem usunięcia ograniczenia i wyświetlenia wszystkich spraw, dostępnych na koncie zalogowanego użytkownika, należy zaznaczyć opcję wyboru „Wszystkie”
- Jeśli po zmianie kryterium wyszukiwania sprawa nadal się nie pojawiła a wniosek o dostęp do sprawy jest zaakceptowany należy zgłosić błąd do Centrum Wsparcia Portali na adres mailowy wskazany na podstronie „Pomoc” (w prawym górnym rogu ekranu Portalu Informacyjnego). W zgłoszeniu należy podać niezbędne dane:
- dane zgłaszającego tj.: imię i nazwisko, login, rola procesowa,
- sąd przed którym toczy się sprawa, sygnatura sprawy,
-
W jakim czasie od rozprawy ujawnia się protokół/postanowienie/wyrok itp.?
Informacja o nowym dokumencie w sprawie ujawnia się na Portalu Informacyjnym po upływie 24h od skierowania dokumentu do publikacji przez wyznaczonego pracownika sekretariatu. W niektórych przypadkach czas skierowania dokumentu do publikacji jest różny od daty rozprawy i zależy od specyfiki pracy sekretariatu wydziału. -
Kiedy pojawi się nagranie e-protokołu z rozprawy?
Zapis dźwiękowy z rozprawy ujawnia się na Portalu Informacyjnym po czterech dniach roboczych od chwili jego sporządzenia. -
Nie widzę dokumentów na portalu?
- Dokument nie został jeszcze oznaczony do publikacji przez pracownika sekretariatu wydziału, w którym toczy się sprawa
- Dokument nie jest przeznaczony do publikacji
- dane zgłaszającego tj.: imię i nazwisko,
- sąd, w którym prowadzona jest sprawa, sygnatura sprawy,
- nazwa dokumentu/czynności wraz z datą jego wystawienia.
-
Jak dodać nowy adres?
Aby dodać nowy adres , należy się zalogować do Portali Informacyjnego i kliknąć na swoje imię w prawym górnym rogu ekranu, a następnie na wyświetlonym ekranie, z danymi profilu, należy kliknąć w opcję „Dodaj nowy adres”. Zgodność adresu w aktach sprawy z adresem na Portalu Informacyjnym umożliwia sekretariatowi wydziału pozytywne rozpatrzenie wniosku o dostęp do sprawy. -
Rozpatrzenie wniosku o dostęp do sprawy. Dlaczego wniosek został odrzucony?
Rozpatrzenie wniosku o dostęp do sprawy wykonuje sekretariat wydziału, w którym toczy się sprawa. Przyczyna odrzucenia wniosku o dostęp do sprawy podawana jest przez sekretariat wydziału w uwagach do wniosku. Aby zapoznać się z ich treścią należy użyć opcji „+” Uwagi przy danym wniosku.
W przypadku, gdy użytkownik nie zgadza się przyczynami odrzucenia wniosku powinien skontaktować się z sekretariatem wydziału, w którym toczy się sprawa celem ponownej weryfikacji wniosku. -
Odsłuchanie e-protokołu, ściągnięcie programu?
W przypadku problemów z odtworzeniem nagrania bezpośrednio ze strony Portalu Informacyjnego za pomocą opcji „Odtwórz”, można alternatywnie pobrać nagranie wywołując opcję „Pobierz”. Pobrana paczka wymaga wypakowania plików na dysk lokalny komputera użytkownika i zawiera minimum: plik dźwiękowi z rozprawy, plik z protokołem skróconym oraz plik z adnotacjami wyświetlanymi w odtwarzaczu ReCourt Player. Aplikację ReCourt Player można pobrać bezpośrednio z Portalu Informacyjnego używając znajdującej się tuż pod przyciskiem „Pobierz” opcji „?” i dalej opcji „Pobierz odtwarzacz”. Instalowanie oprogramowania ReCourt Player przeprowadza się tylko raz, a aplikacja umożliwi odtworzenie wszystkich pobranych nagrań e-Protokołu. -
Korzystanie z Portalu w innej apelacji - kopiowanie konta.
Portal Informacyjny umożliwia kopiowanie aktywnego konta w Portalu Informacyjnym jednej apelacji do Portalu Informacyjnego innej apelacji, bez konieczności osobistego potwierdzania konta w siedzibie sądu celem weryfikacji danych.
Aby prawidłowo skopiować swój profil do portalu innej apelacji kliknij w swoje „Imię i Nazwisko” zlokalizowane w prawym górnym rogu strony Portalu Informacyjnego. Na dole po lewej stronie pojawi się opcja „Utwórz konto w Portalu Informacyjnym innej apelacji„. Kliknij w przycisk „Utwórz”, z listy rozwijalnej wybierz interesującą Cię apelację i kliknij „dalej”. Proces tworzenia nowego konta składa się z pięciu etapów. W każdym etapie można powrócić do profilu klikając w „Powrót do profilu”. Po skutecznym skopiowaniu konta powinien wyświetlić się komunikat o treści: „Zlecenie skopiowania konta do Portalu Informacyjnego Sądów Apelacji …….. zostało przyjęte”. Po zakończeniu procedury zostanie wysłane powiadomienie na mail”. W celu zakończenia procesu kopiowania należy kliknąć link aktywacyjny przesłany w mailu. -
Usunięcie nieaktywnego konta
W przypadku, gdy Użytkownik złoży wniosek o rejestrację konta na Portalu Informacyjnym Sądów jakiejkolwiek apelacji, do czasu jego zweryfikowania ma możliwość usunięcia konta za pośrednictwem Centrum Wsparcia Portali, wysyłając prośbę o usunięcie nieaktywnego konta na adres mailowy wskazany na podstronie „Pomoc” (w prawym górnym rogu ekranu) ze wskazaniem w treści wiadomości następujących informacji: apelacji, w której konto ma zostać usunięte, imienia i nazwiska użytkownika konta, a także numeru pesel.
Usunięcie nieaktywnego konta jest często wykorzystywane w sytuacji, gdy użytkownik posiada konto zweryfikowane w jednej apelacji i przedwcześnie złożył wniosek do innej apelacji. Usunięcie niezweryfikowanego konta pozwala skorzystać z opcji „Utwórz konto w Portalu Informacyjnym innej apelacji„ przez co użytkownik unika osobistego stawiennictwa w sądzie celem weryfikacji.